מעבר לבית אבות – ייעוץ למשפחות בתהליך

מעבר לבית אבות הוא מעבר לא פשוט לאף אחד מהצדדים ויש הרבה דברים שצריך להתחשב בהם לפני המעבר עצמו, כולל דברים שלא שקלתם קודם כמו למשל היכן לאחסן את החפצים של יקירכם. לפני שאתם מעבירים את יקירכם לבית אבות, יש כמה דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון ולדעת, החל מהשיחה הראשונית עם יקירכם על האופציה הטובה ביותר ועד לאמצעי התשלום ולאחסון תכולת דירתו וחפציו.

ארגון מוקדם חשוב לפני מעבר לבית אבות

אין "להפיל" את הקשיש לתוך מעבר לבית אבות. חשוב להכין את הקשיש למעבר הצפוי לו, לברר על תחושותיו ולהרגיע אותו. חיוני ומומלץ שכל ההליך יתבצע בשיתוף עמו, בתנאי שמצבו הקוגניטיבי מאפשר זאת. זהו צעד מאתגר עבור שני הצדדים, ולכן מומלץ לקחת אותו בהדרגה, בזהירות ובתמיכה מירבית. לפני שתחליטו היכן יתגורר יקירכם בשנים הקרובות וככל הנראה למשך שארית חייו, חשוב לקבל החלטה מושכלת. יש לגבש דעה, להכיר את הצוות וללמוד את שגרת היום של הדיירים וכן האם קיימת או לא פרטיות, מהם אמצעי הבטיחות, מהי התזונה ומתי ניתן להגיע לבקר את היקרים לכם. תמיד אפשר לשאול חוות דעת של אנשים שיקיריהם כבר נמצאים שם ומרוצים מבית האבות, ואל תשכחו לשאול את הקשיש בעצמו אם הוא נהנה לגור בו. בדקו מספר מיקומים לפני בחירת אחד.

בירוקרטיה והוצאות סביב מעבר לבית אבות

מעבר לבית אבות אינו זול, ועליכם להבין את הבירוקרטיה והסיוע הקיים מהמדינה ומהביטוחים שלכם. פנו לרשויות הרווחה, משרד הבריאות ומדי פעם לקופות החולים ולביטוח הסיעודי של החולה. כל האפשרויות הללו יכולות לעזור לכם לכסות את התשלום החודשי ועלויות טיפול אחרות, ובכך להקל משמעותית על הנטל הכלכלי של המעבר.

בנוסף, לעיתים קרובות כאשר הדייר עובר לבית אבות, הוא משאיר אחריו לא רק דירה אלא גם שפע של חפצים וריהוט לא רצויים. מאחר והחפצים לרוב הם בעלי ערך סנטימנטלי, רבים מעדיפים לשמור אותם. בנסיבות כאלה, ניתן לשכור מחסן במתחם מחסנים, דבר שיאפשר לכם לדאוג למעבר עצמו, ולא לחשוש או לעסוק במציאת מקום לחפצים.

לפרטים ושיחת ייעוץ ללא עלות צרו קשר >> 072-334-0776