חוק הסיעוד – כל המידע שחשוב שהמשפחה תדע

השאיפה של "קוד פלוס" היא לסייע לכם – בני משפחות לקשישים אשר דורשים סביבה חדשה המתאימה למצבם הרפואי – להגיע אל הפתרון המתאים בצורה המהירה והיעילה ביותר.
אחת הדרכים להשגת הפתרון היא בדיקת זכאותו של ההורה המבוגר לקבלת גמלת סיעוד המוענקת על ידי המוסד לביטוח לאומי, זאת במסגרת "חוק הסיעוד".

לפרטים ושיחת ייעוץ ללא עלות צרו קשר >> 072-334-0776

גמלת הסיעוד יכולה להקל משמעותית על אורח חייו של ההורה המבוגר גם בשגרתו הנוכחית, ולאפשר לו להמשיך לחיות בכבוד בשגרה אליה הוא כל כך רגיל, גם מבלי לעבור לבית הורים חדש.

מי זכאי לגמלת סיעוד?

הביטוח הלאומי מכתיב מספר תנאים עבור קבלת גמלת סיעוד:

  • תושב ישראל בגיל הפרישה.
  • עומד במבחן הכנסות של הביטוח הלאומי.
  • מתגורר בביתו או במסגרת קהילתית אחרת, כדוגמת דיור מוגן.
  • אינו מקבל קצבה אחרת.
  • דורש עזרה בהתנהלות היומיומית שלו, ואינו מקבל עזרה כזו מגורם אחר.

אם ההורה המבוגר שלכם עונה על תנאים אלו, ייתכן כי הוא זכאי לקבלת גמלה במסגרת חוק הסיעוד.

מה מקבלים במסגרת חוק הסיעוד?

הביטוח הלאומי קובע עבור כל מבוגר את רמת הזכאות שלו לקצבת סיעוד על פי יכולת התפקוד שלו, ולפיה מעניק את הגמלה המתאימה. לזכאים לגמלת סיעוד במסגרת חוק הסיעוד קיימות שתי אופציות: שירותי סיעוד לפי כמות שעות וגמלת סיעוד בכסף.

גמלת הסיעוד מאפשרת למבוגר לממש את כמות השעות שקיבל ולהמיר אותם עבור שירותים שונים. הפתרון המועדף הוא שירות מטפלת סיעודית, אשר תיקח על עצמה את ניהול הבית. הביקורים הקבועים של המטפלת יכולים להועיל להורה המבוגר לא רק בזכות הטיפול המסור בענייני הבית, אלא גם בזכות הביקורים הקבועים והיחס האישי שיקבל.

חוק הסיעוד מאפשר להמיר את שעות הטיפול לשירותי סיוע נוספים מתוך סל השירותים: טיפולי יום במרכז לקשיש, שירותי כביסה עד-הבית, מנוי לשירות מצוקה וקבלה של משדר מצוקה ואספקה של מוצרי ספיגה חד-פעמיים. נוסף על כך, החוק מאפשר להמיר חלק מהשעות הניתנות במסגרת גמלת הסיעוד לכסף.

כיצד לממש את הזכות לקבלת גמלת סיעוד?

ההתנהלות מול הביטוח הלאומי מחייבת להכיר את כל הדרישות הבירוקרטיות, וחוסר היכרות של המערכת עלול להוביל לקצבת סיעוד אשר אינה מתאימה למצבו, או אף גרוע מכך – סירוב להענקת הגמלה גם במצב של זכאות.

זאת הסיבה שאנחנו ב"קוד פלוס" מציעים לכם ייעוץ ללא תשלום  בנוגע למימוש הזכות של יקירכם להשיג גמלת סיעוד במסגרת "חוק הסיעוד". אתם תזכו לליווי של יועץ אישי אשר יעזרו לכם לבצע את בקשת הגמלה, או אף יגישו עבורכם את הבקשה, ויעשה את כל הדרוש בכדי להבטיח את אישורה.

לפרטים ושיחת ייעוץ ללא עלות צרו קשר >> 072-334-0776