בחירת בית אבות בהתאמה לסטטוס הרפואי של ההורה

בשל מצבו המורכב וחוסר יכולתו לטפל בעצמו, הכנסת בן משפחה לבית אבות היא החלטה קשה שיש לשקול אותה בכובד ראש. המשפחה אחראית על בחירת בית אבות הטוב ביותר, בו יכול הקשיש לחיות בכבוד בהתאם למצבו הרפואי הקיים, כזה שיתמסר לטיפול בו, יעניק טיפול מצוין ויקדם אותו ככל האפשר. החלטת המשפחה תשפיע לא רק על הנסיבות הנוכחיות והעתידיות של הקשישים, אלא גם על שגרת יומם. הבחירה בבית אבות כרוכה בגורמים כלכליים, אישיים ומשפחתיים רבים.

משפחות מוצאות את עצמן לעתים קרובות בטריטוריה לא ידועה. הם לא יודעים אילו פרמטרים הכי מכריעים לשקול, והם פוחדים לעשות את הבחירה השגויה. לכן חשוב שיהיה לכם את המידע הקריטי ועצות מעשיות כיצד לבחור את בית האבות הטוב ביותר עבור יקירכם.

את מי משרתים בתי אבות?

בית אבות סיעודיים מיועד לאנשים הזקוקים לטיפול סיעודי, כגון מוגבלי ניידות וזקוקים לסיוע בפעולות יומיומיות בסיסיות כגון הלבשה, רחצה, האכלה, עשיית צרכים וניידות. ההגדרה של "סיעוד" כוללת אנשים שאינם יכולים לבצע מטלות אלו עקב מוגבלות נפשית או פיזית, או שניהם. כאשר אדם כזה נכנס לבית אבות, צוות של מטפלים מקצועיים הבקיאים בטיפול בחולים סיעודיים מסייע לו בכל המשימות הללו. במוסד הסיעודי עוקבים בקפדנות אחר בריאותו ובטיחותו של כל מטופל ועושים הכל כדי למנוע הידרדרות מצבו הכללי.

כיצד מצבו הבריאותי של הקשיש משפיע על בחירת בית אבות?

ישנה חלוקה בין בית האבות על מנת להעניק את הטיפול הטוב ביותר האפשרי בהתאם לדרישות הדיירים.

  • מחלקה עצמאית – קשישים שאינם זקוקים לסיוע תפקודי כלשהו.
  • המחלקה לקשישים הזקוקים לסיוע מינימלי בפעילות היומיומית.
  • מחלקה סיעודית – אזרחים ותיקים הזקוקים לסיוע בכל הפעולות היומיומיות והשגחה צמודה.
  • מחלקה פסיכיאטרית לקשישים עם ירידה קוגניטיבית הדורשים השגחה צמודה וסיוע בפעילות היומיומית. המחלקה למחלות נפש היא מחלקה סגורה בפיקוח משרד הבריאות.

תעריף בית האבות נקבע על פי מספר גורמים, ביניהם מיקומו של בית האבות, הבעלות שלו (פרטית, ציבורית או ממשלתית), וסוג המוסד בהתאם למצב התפקודי של הקשיש.

לפרטים ושיחת ייעוץ ללא עלות צרו קשר >> 072-334-0776